Volume 3.1 (2014)
Irene Maria F. Blayer, Brock University, Canada
Dulce Maria Scott, Anderson University, United States
I. DIASPORA REPRESENTATIONS: CULTURE, IDENTITY, AND EDUCATION
O Fenómeno Migratório em Portugal: Ensino e Investigação
Maria Beatriz Rocha-Trindade
Portugueses em São Paulo: Um Passado e um Presente
Maria Christina S. de Souza Campos, Alice Beatriz da Silva Gordo Lang
“A Tristeza que Canta”: The Role of Fado Music in Women’s Culturally Mediated Resilience
Lisabeth Castro-Smyth
A Adaptação dos Lusodescendentes de Regresso a Portugal
Paula Cristina Melo Pereira Sampaio
Portuguese Youth, Alienation, and the Educational Process
Noémia (Naomi) Couto
II. LINGUISTIC SETTINGS AND LANGUAGE EVOLUTION
Esmeralda Vailati Negrão, Evani Viottio
Estrutura e Significado: Implicações Fenomenológicas e Políticas do Sotaque Regional Brasileiro
Evandro Camara
Particularidades do Uso dos Pronomes de Segunda Pessoa no Falar do Manauara: Um Estudo no Panorama da Variação Pronominal do Português do Brasil
Silvana Andrade Martins, Valteir Martins
III. DIASPORIC SPACES AND THE CONSTRUCTION OF SELFHOOD
Daniel Vecchio Alves
Percursos Identitários na Diáspora Açoriana: O Jornal Açores-América (1903)
Lusa Ponte
Terra Nova de Anthony De Sá: Um Romance de Histórias
Maria Tereza Amodeo
O Pensamento Filosófico-Político em Antero de Quental
Mário T. Cabral
POETRY
Paula Gândara
Rebeca Hernández
Theorising the Ibero-American Atlantic
Pedro Cardim
Nossa and Nuestra América: Inter-American Dialogues
Paulo Moreira
The Jews in the Caribbean
Randall C. Belinfante
Antigone’s Daughters? Gender, Genealogy and the Politics of Authorship in 20th-Century Portuguese
David Frier